De workshop dag begint s’ochtends vroeg bij Omrop Fryslân. Hoofdredacteur Ingrid Spijkers geeft een rondleiding aan de finalisten en laat zien hoe het werkt op een mediabedrijf. Echt een kijkje achter de schermen. Van green-screens tot een bezoek aan de radiostudio.

Presentatie skills

Aansluitend geeft Christel Pieper een workshop aan de Leeuwarder Ondernemers om beter te kunnen pitchen. Wat zeg ik allemaal tijdens een pitch van 1 minuut en hoe kom ik over op het publiek? Met de feedback en tips van Christel wordt iedereen voorbereid op de aankomende finale van maandag 10 februari. Daar moeten de 3 finalisten zichzelf presenteren aan de gehele jury en ruim 100 leden van de Commerciële Club Leeuwarden.

Psychologie

De tweede workshop wordt gehouden in het centrum van Leeuwarden bij Maarsingh en van Steijn. Jeroen Stek, coach, therapeut en (management)trainer heeft een leuke sessie voorbereid genaamd ‘Het blije brein’. Hierbij geeft Jeroen inzicht hoe om te gaan met verschillende personen. Waarom gedraagt iemand zich zo. Hoe los je een verschil van mening op als koppel of met je team. Aan de hand van tastbare voorbeelden licht Jeroen het handelen van mensen toe. De missie van Jeroen: geluk ontwikkelen en verspreiden middels positieve verbindingen. Dat lukt hem aardig.

Uitstraling

De finalisten hebben inmiddels veel tools erbij over presenteren en handelen maar hoe presenteer je jezelf op het podium? Hoe ga je voor meer zichtbaarheid als ondernemer? Dit werd allemaal besproken tijdens de 3eworkshop van De HET. Stijlinspirator Marcella liet de finalisten zien dat je met kleding een duidelijke taal kunt spreken en dat je outfit veel invloed heeft op wat je wilt uitstralen.

In het karakteristieke Stijlburo in de binnenstad van Leeuwarden gaan de De HET finalisten van start met de workshop. Marcella verwisseld haar jasje voor een ander. Met een subtiele verandering creëer je direct een groot verschil. Een eigen identiteit als ondernemer wordt steeds belangrijker. Marcella inspireert zakenvrouwen en mannen hoe ze zich vol zelfvertrouwen krachtig en prachtig kunnen presenteren en zo hun bedrijf kunnen profileren en gaan voor zichtbaar succes.

Naast voorbeelden van Marcella worden ook de finalisten onder de loep genomen. Welke kleuren passen bij jou en wat zegt jouw smaak over jouw karakter. Welke kleuren kun je het beste dragen en welke outfit draag je in verschillende situaties.